View this post on Instagram

真っ暗な真夜中のゲレンデを滑る! 天皇陛下が皇太子時代に何度も訪れてスキーを楽しまれた志賀高原スキー場。私たちは、なにかスキーでお祝いができないかを考えました。 そして、平成が令和に切り替わる5月1日午前0時に志賀高原横手山渋峠スキー場を滑り降りることに。 先頭は、日本のアルペンスキーレーサーとしてもっとも著名な海和俊宏。 彼のリードのもと、スキー場スタッフのサポートのもと、40数名のスキーヤー、ボーダーたちが一気に滑り降りる。そのシーンは予想よりずっと感動的でした。 参加者は口々に「一生の思い出となりました」と言って、令和元年の夜を過ごしました。 ありがとうございました! Headlights on, we skied the dark night slope with over 40 people! When the emperor was still the crown prince, he and his family often went skiing in Shiga Kogen. We wanted to celebrate the Emperor's throne, so decided to ski or snowboard the Shiga Kogen at 0:00 am on the first day when the Heisei era switches to the Reiwa era. The course is Shiga Kogen Yokoteyama-Shibutoge ski area. The leader is Mr. Toshihiro Kaiwa, a former famous Japanese alpine ski racer. The appearance that many skiers put their headlights on and slip on the dark slopes was much more impressive than expected. The skiers who participated said to us, "It is a lifetime of memories." ↓ #令和 #令和初滑り #日本一 #日本一早い令和初滑り #令和花火 #志賀高原 #横手山渋峠スキー場 #横手山 #横渋2019 #MtYokote #2307 #yokoteyama #REIWA #nightskiing #shigakogen #fireworks #celebration https://yokoteyama2307.com/

横手山渋峠スキー場さん(@yokoteyama2307)がシェアした投稿 -